Dashboard E-mail
Het e-mail-dashboard bestaat uit:
- Statistiek: bezoekers uit e-mails
- Statistiek: conversiepercentage uit e-mailbezoekers
- Statistiek: de gemiddelde orderwaarde uit e-mailbezoekers
- Statistiek: het aantal transacties uit e-mailbezoekers
- Statistiek: de totale e-mailomzet
- Statistiek: het bouncepercentage van e-mailbezoekers
- Tabel: de top-e-mailcampagnes op bezoekersaantal versus omzet
- Tabel: de dagen die de meeste aankopen genereerden versus bezoekers
- Tabel: effectiviteit van de meest bezochte landingspagina’s versus conversieratio
- Tabel: effectiviteit van de meest bezochte landingspagina’s versus bouncepercentage
- Map: overzicht van de locatie van e-mailbezoekers in Nederland
Begin met je mailings te taggen
Om dit e-mail-dashboard volledig tot zijn recht te laten komen, is het belangrijk dat alle mailings goed getagd worden. De ‘campagne-prestaties’-widget is een waardevolle toevoeging aan dit e-mail-dashboard. Niet taggen of niet goed taggen zorgt voor misgelopen data. Niet bekend met de correcte manier van taggen? Lees de Google-uitleg over taggen.
De e-commerce-waarde van e-mail
De standaardstatistieken staan aan de linkerkant. Doordat deze statistieken ook het verschil uit e-mail ten opzichte van het sitegemiddelde laten zien, geeft deze direct een indruk van de e-commercewaarde van e-mail in het totaalplaatje.
De landingspagina-widgets geven je een beeld van de effectiviteit van landingspaginagebruik in de e-mails. Door deze data goed bij te houden, krijg je een goed beeld vande commerciële waarde van de producten en categorieën die je kiest te promoten in mailings. Het overzicht van de dagen die de meeste aankopen met zich meebrachten, kunnen inzicht geven in tijd tot openen of klikken, of de dagen waarop je doelgroep het meeste koopt. Sommige statistieken bij een gedegen e-mailpakket zijn niet terug te krijgen in een e-mail-dashboard, maar het dashboard geeft wel een overall beeld.
Met dank aan frankwachting.